Halloween

0kommentarer

Första november, har vi i detta hus firat Halloween. Blir rätt snurrig med det där vilken dag det skall firas. Kyrkan och handlarna tyckte förra helgen. Jag tycker att det skall firas i så nära anslutning till den 31 oktober som möjligt. Men absolut inte på alla helgons dag som infinner sig första lördagen i november.
 
Därför firar vi denna dag och det var vad som sades på radion under hela veckan. Halloween firas den 1:a november. Filippa var bjuden på Halloween-party hos en klasskompis så där skulle det "spökas ut" rejält. Hon var såå full av förväntan inför denna kväll. Adam valde att gå med två kompisar istället.
 
Jag tycker ju att det är väldigt roligt det här med att "spöka" ut sig så jag tog tillfället i akt när jag ändå höll på med dottern.
 
Jaaa, kom till mig små barn så ska ni få smaka på något sött!!!!
 
Killarna var inte det minsta intresserade av att få ansiktet sminkat. De valde täckande masker istället och var nöjda med det. Även om jag försökte få dom att ändra sig.
 
Adam, O och H!
 
Den söta prinsessan vi har i detta hem förvandlades dock snabbt till en något mörkare vackert och spökig person. Enligt storebror blev hon "Svarte Madame".
 
 
 
 
 
Nu har smink och vax tvättats bort. Håret har fått sig en rejäl omgång med balsam. Nu sover alla barnen trötta och sockerproppade. En ny dag kommer snart att åter gry.
 
På återseende!
 
 
 
 
 

Kommentera

Publiceras ej