Skadad sjukling

0kommentarer

När jag hämtade Filippa i onsdags på fritids lekte de med rockringar. Dom hade dom runt fötterna och sprang. Sen kom en större tjej och satte sin fot på rockringen så att Filippa stöp handlöst ned med knäet i backen. Har haft ont sedan dess och gnällt på att hon inte kan gå på benet riktigt. 

Första natten hemma så låg hon och smågnölade men somnade om med jämna mellanrum. Morgonen därpå så kunde hon inte gå själv när vi skulle till frisören. Jag fick bära henna. Sen kom febern, 39,6 hade hon inom loppet av någon timme.

Aha! tänkte jag. Hon har förmodligen känt av febern i lederna (som jag gör). Så igår hade hon ont i pannan, magen och knäet. Pannan och magen gick över när hon fick alvedon till natten men knäet fortsatte att göra ont, mycket ont.

Sen kom natten! Varför blir allt värre till natten? Jag sa godnatt till resten av familjen och kröp ner hos Filippa. Hon har fått Alvedon var 3:e timme (jag vet att det är tätare än rekommenderat) Men hon somnade inte förrän runt 4 imorse första gången. Då var jag mer död än levande. Men då somnade hon av ren utmattning. Sov oroligt och grät i sömnen vaknade runt 5.30 när Henrik gick upp på jobb. Då sattes en film på som hon tittade på. När den var slut runt 7 på morgonen somnade hon igen och sov till 8.30. Och gråter fortfarande till och från för smärtan i knäet.

Det är fredag och jag ser inte fram mot helgen. Så jag ringde vårdcentralen för att kunna utesluta någon skada. Hon är varken svullen eller blå på knäet. Vi fick tid 13.45 sen får vi se vad som händer. Dom pratade om senor och muskler och sprickor i skelettet. :-/

Men jag är trött och inte på humör idag. Idag blir det en dag med mycket kaffe för att hålla mig på benen.


Vår sjuka (skadade) prinsessa!

Kommentera

Publiceras ej