Sjukstugan

0kommentarer

Fattar inte att det inte kan gå över.
Har nu varit sjuk med grym hosta i fyra veckor. Inget halsont och ingen feber, bara allmänt supertrött. Jag brukar aldrig sova länge på morgonen. Men nu har jag legat till halv tio och det efter att klockan dragits tillbaka en timme. I veckan som har varit, jobbade jag endast måndag och tisdag sedan var det höstlov och då tänkte jag att jag hinner kurera mig.
Men imorse vaknade jag och mådde sämre än sämst. Hör inget på ena örat och en svag molande värk har pågått hela dagen. Nu missbrukar jag nässpray i mängder. Livrädd att trummhinnan skall brista. Det gäller att mota Olle i grind som det sägs.
Söndagen bjöd på en mindre släktträff. Söndagsmiddag hos svärföräldrarna med trerätters middag. Till kaffet dök svågern Henrik upp med barnens kusiner Julia och Melvin. Barnen lekte och hade roligt. Alltid kul att träffa kusinerna. Alltid kul att umgås med släkten.
SLÄKTEN ÄR BÄST!
Nu mer nässpray och förbereda barnen och mig själv för morgondagen.

Kommentera

Publiceras ej