Ensam på stranden

2kommentarer

En dag på stranden i ensamhetns tecken. Lina har fått håret omflätat idag, så fem timmar i ensamhet även denna dagen. Vilket inte gör mig så mycket. men lite långtråkigt blev det till slut.

Jag har vandrat på stranden och tålmodigt väntat vid krabbingångar för att fånga dessa på bild. Jag har letat snäckor till barnen, jag har lekt fotograf i sanden. Tagit kort på vågor och fotspår. Allmänt betett mig som en tokig västerlänning ;-)

Petat på maneter och sjöstjärnor med skräckblandad förtjusning. Läst ut en bok, börjat på en ny, pressat i solen. Sen börjat om från början.

Här kommer några av mina foton under dagen


Herrelösa foppa!


Fotspår och snäckor!


Fotspår med inkommande vågor. Jag sprang många gånger innan jag hann fånga spåren innan vågen kom. Men jag hade inget vettigare för mig. Tror att jag börjar bli lite rastlös. Men snart kommer vardagen igen...


Första colan på en månad. Den var tyvärr inte så god som jag hoppats. Har nog helt och hållet avgiftat mig från socker. Den smakade bara sockervatten och tillsatser. Hoppas att man kan hålla sig borta från sött ett tag nu!

Hemma om tre dagar! :thumbup:

2 kommentarer

Karin

01 Apr 2011 08:00

Hej hej!

Åh, det var riktigt fina bilder! Här i Sverige har det bara regnat och snöat den sista veckan. Jag ser fram emot att höra allt om er resa! Hoppas ni får en bra hemresa!

Kram

Terese

01 Apr 2011 10:52

Härliga bilder! Bra om du kan koppla av lite för snart äu hemma i vardagen igen och den brukar vara allt annat än lugn. Jag hoppas att du i alla fall har haft bra och lärorika veckor därborta.



Hoppas också att resan hem går bra!



Kram



Kommentera

Publiceras ej