Resrutt

0kommentarer

Imorgon bär det av mot sydligare breddgrader. Väskorna är packade och står redo i hallen. Resnerverna sliter i kroppen och rastlösheten motionerar mig genom huset i en salig vandring från rum till rum. Petar lite i en blomkruka, vänder på en blomma, flyttar på en stol, kollar biljetten, byter plats på några prydnader, torkar av en dammig blomhylla, kollar biljetten, kollar kontot, kollar på stjärnorna, pussar barnen, kollar plånboken och få se hade jag kollat att biljetten var med.



Jo visst är biljetten med. Frågan är bara om den kan avläsas imorgon efter allt tummande på den. Den är snart oläsbar och jag kommer väl inte längre än till incheckningen på Arlanda.

Nu ska jag göra ett försök att varva ner och se på en film. Förväntar mig en orolig natt med minimal sömn!

Kommentera

Publiceras ej