Julen 2011

0kommentarer

Nu är julhelgen till ända. Imorgon återgår vi till vardagen och den sista veckan på detta år. Julhelgen inleddes dessvärre med att barnen drabbades samman i en lek och Adam trillade med sitt knä över Filippas mun. Jourhavande tandläkare och röntgenbilder blev resultatet. Tanden sitter lös och de nya tänderna ser oskadda ut. De ville att tanden skulle försöka att växa fast igen.

-Jag kommer aldrig att få tappa mina tänder som andra barn får, grät Filippa. Tandläkaren kommer att dra ur alla mina!

Tur att hon slapp dra ur en till tand.


Nöjd tjej som fick behålla sin tand.

För övrigt har julhelgen bestått av mys, umgänge, lek, spel, kramar, pussar och sov morgnar. Precis vad en sliten famlij behöver.

Julafton började med julfrukost hemma hos oss. Barnens farmor och farfar dök upp. När frukosten var färdig kom Tomten. I år var vi bland de första som tomten kom till. För att hinna med alla barn på en dag så kom han till oss klockan tio.


Tomten kom in och hälsade på barnen. Han var egentligen tomtens hjälpreda och var "bara" nisse, berättade han för barnen. Filippa tog skydd bakom Adam till en början. Det räckte med att kika över axeln.


Nissen såg så illa att barnen fick hjälpa till attt läsa. Han tyckte att det stod "Fis-Lisa" på ett av Filippas paket.


Trots endast två barn blev det en hel del paket. Nissen hade att göra.


Ett fint kort på barnen och Nissen!

Jag kan verkligen föreslå att tomten kommer tidigare. Vilken lyckad dag. Barnen kunde leka med sina julklappar hela dagen. Filippa låg och grät två dagar innan jul för att väntan ändå var så lång när julafton väl kom. Men då visste hon inte att tomten skulle komma tidigt.

När de lekt i några timmar med julklapparna packade vi med några julklappar, klädde oss fina och begav oss ner till svärföräldrarna där det vankades julmat.


De två vackraste i mitt liv.


Syskonkärlek!

Adam fick ett spel till Wii, Skylanders. Uppskattat till 1000. Han och kompisen Olle har fått spela nästan hela julhelgen.


Spelportalen där man sätter "gubben" man vill spela med.


Även jag hade varit snäll då Nissen även kom till mig....


....med en kista full i guld och diamanter.....INTE.

Men ett smyckeskrin fick jag av min älskade make. Dock fick jag fylla det själv.

Kommentera

Publiceras ej