Örfil

1kommentarer

Jag stod i badrummet och vek tvätt och barnen var i duschen. Adam lite sur över att behöva duscha ihop med Filippa. Det har blivit lite känsligt att visa snoppen för lillasyster. Men en sen kväll och en pressad mamma tvingade honom.

Rätt som det var gallskrek Adam och Filippa fick sig en rungande örfil. Inte en tår i ögat, bara en hand över den ömmande kinden.

-Men vad gör du? sa jag till Adam.
-Hon ryckte mig i snoppen, skrek han tillbaka.
-Men, Filippa det får du väl inte göra! förmanade jag
-Ja men, säger hon helt lungt, gnuggar kinden och slår ut med händerna åt sidorna, jag ville bara känna på något mjukt!

Hur ska man kunna hålla minen nu, förmana och tala om att så gör man inte. Jag bet mig hårt i läppen. Samlar mig och säger.

-Det gör ont på Adam om man gör så.
-Ja, svarar Adam, det gör jätteont.
-Det är ju bala lite shinn! (bara lite skin)

HAHA! Jag fick skynda mig ut ur badrummet, sitter nu vid datorn och småskrattat fortfarande. Lite skinn, HAHAHA, är det allt pojkar har mellan benen.

Min underbara tös!

1 kommentarer

Terese

22 Sep 2010 23:46

Haha...stackars Adam och vad söt Filippa är då. Kanske skulle gå hem hos gubben om jag säger så, får nog prova det nästa gång "Får jag känna på lite mjukt? Det är ju bara lite skinn :-D

Kommentera

Publiceras ej