Dag 20 – Den här månaden

0kommentarer


Den här månaden är en av de bästa som finns. Den innehåller allt. Glädje, förväntan, mys, mörker, levande ljus, Lucia, advent, jul, nyår och stress. Finns nog ingen annan månad på hela året som får alla människor att känna så mycket som i december. Jag har alltid älska julen och hoppas att jag alltid kommer att älska den. Tyvärr har jag varit lite dämpad detta år, men det skyller jag på studierna. Det här är sista julen jag firar som student.

Vi har mycket snö, det gillar jag. Det har snöat fint många dagar, inget slask. Redan nu varnar de för massivt snökaos på julafton. Hoppas, hoppas. Älskar snö, snö ska det vara i december. Det enda som varit negativt är väl att det varit lite väl kallt. Men jag vägrar att klaga. Det gör andra så bra.

Vi har haft dåliga vintrar i flera år. Ja det är växthuseffekten. Nu har vi haft kallt och mycket snö två vintrar på raken. Ja det är också växthuseffekten. Velpottor. Hur ska dom ha det?

Men hur som helst.
JAG ÄLSKAR DECEMBER!

Kommentera

Publiceras ej