Presentation

0kommentarer

Skoldagen idag bestod av att lägga bedövning och ta emot bedövning. Lite lätt nervös var man, skakig och torr i munnen. Ny lärare hade vi till på köpet! Vi skulle alla göra en kort presentation av oss själva, laget runt. Jag var nästan sist på tur. När de andra presenterade sig så förberedde jag mig. Var så nervös att jag hade frossa.

Hmmm, jag säger så här, tänkte jag. Jag är Helena, 32 år, bor i Forshaga men uppvuxen i Dalarna. Undersköterska i tidigare yrke men ville byta inriktning, så nu är jag på denna utbildning. Typ! Någonting sådant. Ändrade och finslipade och ändrade tillbaka presentationen i mitt huvud några gånger innan det blev min tur.

Ni andra som också tycker att det är jobbigt att presentera sig inför andra folk vet nog precis vad jag känner.

Nu hade turen kommit till mig. Jag sväljer, rensar strupen, andas in och säger:

-Jag är Helena, jag bor i Forshaga. Och jag är vuxen!



Men vad FAN hände. Hur kunde det gå så fel! Ja, det är tur att man kan bjuda på sig själv. Jubel i klassen och lärarens svar: -Klart att vi inte ska behandla dig som ett barn! En del hade roligt åt detta resten av dagen.

TJING!

Kommentera

Publiceras ej