Jobb och fullmåne

0kommentarer

Igår var det första jobbdagen för detta året. Även dagen då vi äntligen blev tre på kliniken. Efter fem månaders slit och ständigt jagande efter att försöka hinna med patienter så ska vi nu snart kunna jobba i fullt tempo. Kände mig lite överflödig igår då sköterskan snabbt snappade upp de viktigaste delarna och hjälpte tandläkaren mycket. Då fick jag äntligen ro att sätta mig vid datorn och skicka ut massor med kallelser samt kolla revisionerna. 

Nu känns det som om vi tre kommer funka väldigt bra ihop. Så det här året kommer bli ett bra jobbår. Jag ska få återgå som tandhygienist fyra dagar i veckan och serva tandläkaren en dag i veckan. Blir toppen. 


Igår när jag gick hem så lyste fullmånen upp min väg. Det är något speciellt med månen, tycker i alla fall jag. Den flyttar hela hav och får mig att sova skitdåligt. Det är krafter det! :-)

 Tog en bild på vägen hem igår. 

Idag har vi helgjouren för Värmland så det gäller att vara beredd på att få åka in och jobba. Lite sovmorgon och pyssel har jag hunnit med. 

Kommentera

Publiceras ej