En månad kvar

0kommentarer

Igår var det exakt en månad kvar till julafton och solen sken och regnet syntes inte till. Jag och barnen bestämde oss för att gå ut i skogen och plocka mossa och lite annat som naturen har att bjuda på. Vi styrde stegen mot SISU, vår skidstuga.













Så blev mossan plockad, adventsstakarna dekorerade och i helgen har vi även börjat plocka fram till advent.

Idag blev det även ett trevligt besök av Henriks mormor och morbror samt min syster och hennes dotter. Jag och syster och alla barn tog oss en tur till Ikea. Lite ljus och julservetter följde med hem. Man kommer aldrig tomhänt från Ikea.

Blev lite inspirerad och sugen på att göra en egen pepparkaksdeg. Sist jag gjorde egen pepparkaksdeg var när jag bodde i Malung, så där en 12 år sedan. MINST! Men nu är den gjord och ligger i kylskåpet. Så till veckan skall det bakas pepparkakor och lussebullar. Alltid gott i juletider!

Kommentera

Publiceras ej