I brist på annat

0kommentarer

Jag hade ju en känsla av att jag skulle ha hur mycket fritid som helst när jag gått ur skolan. Har inte känt detta speciellt mycket.Jag har nog varit stressad över så mycket annat. Till en början hade jag inget hygienist-jobb utan jobbade som undersköterska hela sommaren.

Sen kom stressen att hitta ett jobb och att springa på arbetsförmedlingen.

Med det kom stressen om ekonomin.

När jag väl fick ett jobb kom stressen om jag gör rätt, tänk om jag gör fel, tänk om jag missar något, tänk om jag blir anmäld, tänk om jag mister min legitimation.

Nu börjar jag känna mig trygg i min nya jobb-situation.

Efter dessa tankar kom jul-stressen. Har inte riktigt njutit fullt ut av julen i tre vintrar då jag pluggat och suttit med någon tenta runt knuten. Nu hade jag igen tenta och ändå ingen jul frid.

Har inte alls mått bra i psyket.

Men nu så fort julen var över kom det ett lugn över mig. På något vis var det som om jag fann mig själv. Här och nu. Jag har inget mer att stressa över. Jag har jobb, jag har inkomst, jag har glada barn, jag har en underbar make och jag har inget att "jaga" just nu.

Så idag har jag läst deckar-bok, fotat lite, surfat på nätet, läst lite till, pratat i telefon, druckit kaffe med Elin, och läst lite till. Suttit i mysbyxor en hel dag.

OCH vad resulterade det i.

Jo en aningen kreativitet växte i mig. Har suttit och ritat lite, redigerat kort, och målat.

Men jag har inte målat på vad som helst, kände inte för att måla stora ytor, trots att jag har ett helt badrum att måla (och det stressar mig inte ;-))

Jag har målat NAGLARNA! :O

Inte ofta jag gör det, dels får jag inte ha långa naglar i mitt yrke och absolut inte nagellack. Så det gäller att passa på när tillfälle ges.

Målade dom turkosa. Men kände att det var inte nog då jag sett så fräna naglar på nätet tidigare då jag surfade runt.

Så jag tog en av barnens målarpenslar till vattenfärgerna och klippte sönder, sen fram med vitt nagellack och började att dekorera mina naglar.



Det blev fyra naglar med granmotiv och en nagel med snöflinga. Högerhanden får vara omålad då jag ej kan måla så bra med vänster hand.

Nu ska jag krypa ner i sängen och läsa min spännande deckare tills jag somnar med boken över ansiktet.

TJING!

Kommentera

Publiceras ej