Höga tankar om mig själv!?

0kommentarer

Kommer ni ihåg att jag skrev att jag tappat bort en bok, Älskade Poona.

Kommer ni ihåg mina höga tankar om mig själv?

Man kan aldrig vara riktigt säker när det gäller mig, jag kan ha lagt den var som helst.

Tog mig en tur till biblioteket för att höra vad som händer om man inte hittar den. Man får böta! Ja, ja det visste jag väl, men 250 kronor för en pocketbok. De kostar ju under hundringen i butik.

PANIK! Mutade barnen med 50 kronor var om de kunde hitta boken, änglarna letade dom också. Men utan resultat. Jag har letat igenom alla garderober, julsaker och soffor. Under möbler, bakom, runt om!

Så igår valde jag att plocka bort den lilla adventsstaken då ljusen brunnit ut. Gick till julkartongerna och flyttade på ett gammalt presentpapper.

Men oj! Det låg något invikt i pappersbiten.

JAMÄN-DÄR-ÄR-DEN!


Varför lägger man en bok i ett vikt presentpapper. Ibland har jag nog vanföreställningar och minnesluckor. Varför har jag gjort något sådant!?!?!?!

MEN!

Nu har jag sparat 250 kronor.

HÄRLIGT!

Kommentera

Publiceras ej