Kan själv

0kommentarer

Igår när jag tänkte åka till Ica för att handla vägrade båda barnen att följa med. De ville vara hemma och passa huset. Sagt och gjort, det fick dom. Har lämnat dom förut små stunder. Skulle bara ner och ha lite mjölk och andra småsaker, skulle gå fort.

När jag kom hem stod det en kastrull på diskbänken med välling i. Varm var den också. Vispen var diskad och plattan på spisen avstängd. Och mitt i detta står barnen:

-Adam kan koka välling! säger Filippa
-Ja jag är stor nu, jag kan alldeles själv! säger Adam.

Jag känner på vällingen, perfekt temperatur. Jag frågar Adam hur han har gjort?

-2 flaskor vatten och 5 skopor pulver, svarar han.

Haha! Klockrent. Det är precis så man gör välling. Han har varit med några kvällar och frågat och tittat, men inte trodde jag att han hade fattat det så korrekt. Tänk vad duktig han är. Det enda han inte klarade av var att slå upp det i flaskor, så det fick jag göra. Men man får nog inte lämna några längre stunder.


Adam


Adam har lärt sig titta i kors.


Plutten.

Kommentera

Publiceras ej