Inför semestern 2016

0kommentarer

När det var en vecka kvar till semestern så drog jag och mina kollegor till Dalarna och till min farmor för att göra ost, äta misuklimp och koka messmör. Vi drack kokkaffe och pratade om gammalt och nytt. Satt vid brasans sken och lyssnade på knastret från veden och regnet mot taket. En dag som lämnade tid för eftertanke och tacksamhet.

Efter detta påbörjades sista veckan på jobbet. Mitt rum skulle renoveras och få ny färg på väggarna. På kvällarna planerades det för kommande semester och flytt medsns barnen badade i poolen.

För att få tiden och dagarna att gå gjordes det utflykter till detta mål. Ett badställe vid älven där träden växer ut över älvkanten. Där någon knutit rep långt ut och gjort det möjligt att svinga sig ut. Där barnen inte ville hem.

Sista dagen hemma fick vi uppleva en rejäl hagelskur där vissa hagel var ca 1,5 cm. Det gjorde faktiskt riktigt ont att vara ute.

Innan jag gick på semester hade vi jourdag på jobbet. En stressig och fullknökad dag som trots allt slutade i tid. Tio över fem klev jag ut från dörrarna och kvart i sex klev jag ombord på båten där de andra väntade och startskottet för semestern gick. Första stopp blev Sättersholmarna där vi avnjöt en rökfrossa och vitt vin.

Nästa stopp blev Aspholmen där har vi nu får vänta in bättre väder. Det är för blåsigt att ge sig iväg ut på sjön. Under tiden har vi löst korsord, tittat på film, spelat, myst, badat och tagit promenader

På återseende!

Kommentera

Publiceras ej