Feber från helvetet

0kommentarer

Måndag morgon klockan fyra vaknar jag av att det ligger en lite tjej vid min sida och nästa vibrerar ur sängen. Hon kryper upp under mitt täcke och säger: -Jag fryser men du är iskall!  Tror jag det, hon var varm som eld. Klockan fem ger jag upp och hämtar febertermometern, 39.9. 

Det blir en dag hemma idag inser jag. Går sedan ner för att väcka sonen som också känns varm. Jo 38 hade han. Nu blir det bråttom. Ringa skolorna och åka ner på jobbet för att avboka patienter.  När jag kommer ner står min första patient där. Bara att byta om och börja jobba. Jobbar en timme sen åker jag hem till mina sjuklingar. 

Eftersom barnen bara sov passade jag på att bli rastlös. Och innan jag visste ordet av så hade jag börjat riva tapeter i sovrummet, tvättat undan all tvätt, diskat och lagat mat. Båda barnen höll sig strax under 40 grader hela dagen. Pratade med jobbet som bokade av tisdagen och onsdagens patienter. 




Sen kom kvällen och huvudvärken kom smygande. Sen började den där klassiska värken i rygg och leder. Vi kröp ner alla tre i dubbelsängen sen drog det igång. Jäklar i min lilla låda. Det var allt tur att jag hade ett barn på var sida annars hade jag hoppat ur sängen. I stort sett varje timme hela natten har jag tittat på klockan. Aldrig har jag frysit så mycket och samtidigt svettats. Klockan sju blev jag tvungen att gå på toa och sen ta tempen, 39.9. Nära döden upplevelse. 

Vilken tur att jag stekte pannkakor till barnen igår för det serverades till frukost idag. Sen har vi sovit alla tre till och från. Nu har jag tagit en värktablett och ligger och väntar på att den ska göra så att jag orkar gå upp och fixa lite mat till oss. Det här måste nästan vara influensan. För så här ihållande har jag aldrig varit med att febern är. Svår hosta på bara någon timme och all denna värk i kropp och knopp. 

Nu ska jag passa på att vara lite huslig inna värktabletten går ur kroppen.  

Kommentera

Publiceras ej