Denna veckan...

0kommentarer

En vecka full av måsten. Hela veckan har jag varit ensam på jobbet med allt ansvar. På måndag hade Filippa studiedag och då kom även båten från Uppsala. Den kvällen kom vi hem från stan 22.00. Tisdag, onsdag och torsdag pendlade Filippa i feber mellan 36,5 till 39,4. Jag fick åka mellan jobb och sjukt barn. 

På jobbet har inte systemet och uppkopplingen till försäkringskassan fungerat på två dagar. Vilket resulterade i efterarbete. Några avbitna tänder där jag bara lagt i provisorisk fyllning för att skydda mot skav. Får inte göra mer. Andra har jag skickat till jourhavande tandläkare. Tidboken är sprängfylld med tider och patienter i kö. En dag på jobbet var vi utan varmvatten. Inget flöt på smärtfritt. 

Fredag var Filippa feberfri och fick vara hemma då Adam hade studiedag och gjorde henne sällskap. 

Lördag åkte vi in till Sörmon för ridning kl 12. Sadlade hästen och såg till att Filippa fick sitta upp. Sedan drog vi till stan för att uppdatera Adams garderob. Tillbaka för att hämta upp Filippa. In till stan för att handla mer. Sen åkte vi på bio med barnen. Mycket uppskattat efter en stressig period. Vi såg på "Pojken med guldbyxorna". Den var riktigt bra. På kvällen blev det middag med goa vänner. 

Idag, söndag morgon, ringde klockan 07.00. Samling på Ängevi 08.00 för att gemensamt ta oss till säsongens sista cup. Det spelades fotboll från 9.00-14.00. Tyvärr bara förluster. Sen delades medaljer ut. Alla lyckliga. 

Vi fick avvika illa kvickt för Filippa hade bestämt sig för att hon minsann skulle pröva på innebandy. Så vi lämnar Ilanda 14.20. Hemma 14.35. Byter om och fyller på vatten samt hämtar klubba och glasögon. 14.45 lagom till innebandyn drar igång kliver vi in genom dörrarna. 

VI HANN!

Så nu är hon en ridande, fotbollspelande och innebandyspelande tjej som ska testa handboll imorgon. Tänk om man kunde få en gnutta av den energin. Hon får göra som hon vill så länge hon vill. Hon kommer att sålla bort så småningom. 

Väl hemma för kvällen såg jag fram emot en lugn söndagskväll där jag skulle äta upp min beställda thaimat. Sitta i mysbyxor med tända ljus och ta en kopp av mitt körsbärste. Maten luktade och smakade gott. Det skulle bara behövas en knäckebrödskiva till. 

PANG!

Där var matlusten borta och jag blev väldans mätt. På ett litet kick. Upp ur min tänkta macka kikade tre skalbaggar. Blä. Slängde den och började kolla vidare. I allt öppnat knäckebröd fanns dom. I havregrynen, müslin, glasstrutar, kryddlådan, ja i stora delar av skafferiet. Undrar hur många man ätit upp!?

Nu är skafferiet renare än det varit på många år och så tomt, så tomt. Jag har dammsugit varenda liten skarv och skurat med såpa och klorin. Diskat varenda bunke. Så himla äckligt. 

Ingen mat, ingen macka, inget te, inget mys. Störtar nu i säng med tom mätt mage...



Kommentera

Publiceras ej