Tandvårdsdag

0kommentarer

Idag har det varit tandvårdsdag med privattandläkarna. På dagen har vi lyssnat på Anders Olsson om hur det går att kämpa sig fram och hur man når sina mål! Vi har även lyssnat på framtidsforskaren Tomas Fürth vilket gjorde att jag förstod mer varför jag tycker som jag tycker och jag fick en liten, jag säger liten, förståelse för de arga 80- och 90-talisterna. 

Allt är inte svart eller vitt. Vi behöver förstå varandra över generationer och vi har att lära av varandra. 

Ingen har rätt, ingen har fel. Vi ser bara samma samhälle ur två olika vinklar. Tänk på det innan ni smutskastar en annan människa eller idiotförklarar en annan generation. 

Sen på kvällen var det fest på festvåningen på stadshotellet. Jag har nu dansat salsa och twist så jag har skavsår under fötterna. Jag har dansat linedance med "kåbåjsarhatt" tills håret låg klistrat i pannan av svett. Jag har sjungit mig hes i sångtävlingar där vi skulle komma på låtar som innehöll tjejnamn. Buggtävling, dans-med-peruk-tävling, dansstopp och mycket mer. 

Den bästa av de tandvårdsfester jag varit på. Stora kontraster mot de allvar vi håller på vardagarna...



Nu är hatten borta och tänderna borstade. Nu kryper jag ner mellan lakanen. 

God natt!

Kommentera

Publiceras ej