Inget mer, inget mindre

0kommentarer

Och då var det dags. 

Dags får årtidens plåga. Vad? När? Hur? Hur mycket? Varför?

Jag pratar naturligtvis om barnens önskelistor. Dotterns utlägg förut gick ungefär så här:

"Om jag bara önskar mig en sak, en endaste sak, så måste ju Tomten förstå vad han ska komma med!!!?"

Vad svarar man på det???  När den där sablans Tomten inte vill eller kan eller har råd eller plats i bilen att komma med en gigantisk och mekanisk häst för 4000kr!

FYRATUSEN SVENSKA KRONOR!!

För en leksak!

Tack och lov spenderade Filippa en helg med farfar och farmor som fick henne på andra tankar. De pratade om att det blir tungt och mycket och dyrt för Tomten. Man kanske får spara själv.

Hon köpte det!!

Så klart att det var så. Idag fick jag hennes uppdaterade önskelista sedan hon tagit sitt förnuft till fånga. Hon hade greppat det där med mycket och tungt. Och att man får spara själv. Nu har Tomten något mycket mindre att frakta i bilen eller släden. Och betydligt lättare...

...dock inte billigare...

Skrivet i både bokstäver och siffror så att det inte kan missuppfattas. 

Sonen önskar sig pengar till en dator och något som kan radiostyras och som flyger. Typ en helikopter. 

Måste nog ta mig ett snack med den där Tomten...

Kommentera

Publiceras ej