Rusat in våren

0kommentarer

Igår var det Vårruset i Karlstad. Det var jag och cirka 9000 andra som trängdes runt Sundstatjärn. Strålande sol och glatt humör. 

När jag började i våras att springa så tog SISU-5:an nästan 45 minuter. Då hade jag inte sprungit många meter på över ett år. Nu tar jag den på 36 minuter. Ett delmål är att klara av SISU-5:an under 35 minuter innan semestern. Det ska jag nog fixa, men den är inte rolig, bara backig!

Och så igår så trippade jag in över mållinjen på 33 minuter och 16 sekunder och hade fortfarande krafter kvar! Vilken skillnad att springa på plan "bana". 

Jag är glad, tro mig! Bara lite svårt att ta en "selfie" bland tusentals andra och se glad ut. Det var till att backa upp i ett buskage, fort upp med kameran, knäppa av ett foto fort som ögat och sen gömma telefonen. 

Ännu en medalj att lägga i min medaljlåda. Har fått ihop ett gäng nu. 

Efter en händelserik vecka på jobbet, där förändringens vindar blåser, var det skönt att trampa hem i solsken och ta helg. 





Kommentera

Publiceras ej