Åtta år av lycka

0kommentarer

För åtta år sedan kom hon med dunder och brak. I alla fall jämfört med sin bror. Från första känningen tills allt var klart tog det 12 timmar. 

Värkarbetet pågick till tonerna av finska Lordi som vann melodifestivalen 2006. 

Eftersom brorsan tog tid på sig så var jag säker att även denna gång skulle ta tid. Talade om på förlossningen, som var överbelagd, att det här kommer att ta tid. Jag klarar mig... 

Men innan jag visste ordet av ville hon ut. Försökte få varenda bedövning jag kunde tänkas få men allt var för sent. Inget hanns med. Hann inte ens lägga mig på rygg, det fick bli stående. 

Ut kom en liten guldklimp på 3460 gram och 50 cm lång. Lycka!

Idag är jag solt mamma till en tjej med gasen i bôtt. Ett jävla humör och med en aldrig sinande ordström. En som är villig att testa allt nytt och inte är still mer än när hon sover. Galen i hästar, älskar djur och orädd för det mesta. En dotter att älska och vara stolt över. 

Men det finns dagar då hon testar mitt tålamod till max. Det brukar sluta med att jag eller hon gråter. 

Grattis till dig min älskade dotter på 8-årsdagen!


Älskar dig till månen och tillbaka!

Kommentera

Publiceras ej