Mot slutet

0kommentarer

ÄNTLIGEN!

Den stora stenen lättar från bröstet. Säkert från sonens också. 

Vad den här familjen behöver är sommarlov. Nu har vi kämpat oss igenom ännu ett år med motgångar och en del medgångar. Men tungt har det varit. Nu är boken äntligen utläst och den sista tiden helt läxfri. 


Det är så tydligt att kvällarna kan ägnas åt annat än läxläsning. Tid finns över till annat. Jag behöver inte känna ångest för detta på många, många veckor.

Idag så var det fotboll i Deje för Filippa sen dusch när vi kom hem. Därefter flätade jag Filippas hår. Hela sju flätor orkade vi med. 


Nu ligger barnen och jag tog mig ett glas vin och känner att livet är bra härligt just nu. En hel sommar framför oss som vi ska njuta av. Jag, Henrik och barnen. En del småturer och utflykter finns i planerna. 

Löv itt!

Kommentera

Publiceras ej