Dagarna i Lima

0kommentarer

Sista dygnet i Dalarna spenderade vi vid Hässjön i Lima. Hos min ena syster med familj. Det blev båttur och vattenlek med vattenskoter och olika åkgrejer.
 
Adam var först ut på en ring.
 
De två herrarna som körde och hade koll på leken.
 
Medan några var ute och åkte så stannade resten vid stranden och bryggan och badade.
 
Nellie och Jill höll sig mest vid strandkanten.
 
Mitt sjöodjur som inte räds varken vatten eller botten.
 
Jillis.
 
Värden så glad, så glad.
 
Filippas tur att ge sig ut i ringen.
 
Jill surfar.
 
De tre vise männen.
 
 
Mosters sötnötar.
 
Nu ska båda barnen ge sig ut på tur.
 
Jill.
 
Nellie "ska läla säj sulfa"
 
Vackra lilla Holly.
 
Här går det undan!
 
Men till slut föll de av...
 
...en efter en.
 
Låt er inte luras av dessa leenden. Jag var så nervös innan vi gav oss ut. Jag är så rädd för vatten.
 
Hejdå trygga brygga...
 
Åkte i en gång...
 
Upp igen och ett försök till en ny tur...
 
...åh hej...
 
...och där åkte hon i ännu en gång...
 
...å sen så...
 
...kom resten och höll mig sällskap! Haha, jag skratta så jag fick ont i magen. Road, skräckfylld och livrädd för att köra ner benen i djupet.
 
Far och dotter tar en tur...
 
...med dessa tre på släp.
 
 
 
 
 
Jaaa, ja kan sulfa!!!
 
 
 
 
Små badrumpor.
 
Far och barn tog den sista turen ut på sjön innan vi började med maten.
 
 
Pappa Kenneth tog ett dopp med Jill.
 
Allt jag ser är ben och fötter...
 
"Hul många gladel äl de nu, mottel Helena?"
Fortfarande 22 grader som det varit de tio första gångerna du frågat kära Nellie!
Men man vet ju aldrig...
 
 
Lyckliga barn!
 
Efter maten blev det eld i grillkåtan med kaffe och kaka och festis och ostkrokar.
 
 
 
Nellie tog mig till tomtgränsen och pekade ut över tallar och myrar.
-Äl de häl kogen, mottel?
-Ja, Nellie det här är skogen!
-Bol läven häl då?
-Ja, här bor det nog många rävar!
-Jaha...
 
Älskar små barns tankar och funderingar. Kan sakna att ha en treåring hemma. Det är så underhållande att följa med i deras värld.
 
Sen har vi lilla Jill som är så klok så hälften vore nog. Funderar nog minst lika mycket som sin syster men inbjuder inte mig i sin värld på samma sätt. Så olik sin syster men så fruktansvärt go. Hon har en speciell plats i mosters hjärta!
 

Kommentera

Publiceras ej