Skallepär

0kommentarer

Har tänkt klippa sonen ett tag. Han vill ha långt hår. Och jag vill ha det lite kortare. Han vill inte sköta ett långt hår och det piper lite lätt i honom när det tovat sig. Så vi tänker kompromissa. Han tar luggen och håret uppe på huvudet långt och jag nöjer mig med något kortare vid öronen och nacken. Tur vi inte kompromissade tvärtom!! Hehe!

Men för ett tag sedan upptäckte vi en kal fläck i bakhuvudet. Helt slät, ingen stubb. Bara lite blodutgjutelse. Stor som en femkrona. Alltså inte avklippt av "någon". 
-Men vad har du gjort?! utbrister jag. 

Sonen suckar. Men det har jag ju sagt. "När jag blev så där arg i skolan en dag och slog den där pojken och du fick ett mail av fröken. Det var för att han ryckte av mig håret! Men ingen tror mig!"

Men NU förstår jag!!

Hade någon ryckt av mig en sådan där stor tuss i bakhuvudet då hade jag blivit skogstokig. Då är det faktiskt nästan ok att slåss. 

Har i alla fall pratat med läraren och det har skrivits en rapport. Nu hoppas jag att håret kommer tillbaka på "Skallepär" så vi kan snagga nacken lite. 



Kommentera

Publiceras ej