Telefon, Stockholm och SJ

0kommentarer

I onsdags fick jag en mobil av min underbara make. En iPhone 6! Ja i detta samhälle blir man ju så glad åt tekniska prylar. I alla fall jag som har hela mitt liv uppstrukturerat på denna. Har koll på både barn och makes aktiviteter. 
På torsdag morgon började min dag med att stiga upp 05.00 för att komma med tåget 6.30 från Karlstad till Stockholm. Kursen i Stockholm började 9.00 och vi gled in 9.40 på grund av att två av fyra motorer gick sönder under resan och tåget inte gick för full fart. 


Utsikten från hotellet dög fint. Två värdefulla dagar med mycket nyttigt att ta med hem till kliniken. En del nya rutiner skall introduceras, en del är bra, en del förbättras. Mat och fika i mängder serverades. 


När dagarna var över så var hjärnan full och jag såg verkligen fram emot att slå mig ner på tåget och slumra. Men det var någon dåre och sprang på spåret så vi fick stå på perrongen nästan 50 minuter innan vårat tåg kom in. 


Men till slut. 

En Starbucks, ett varmt tåg och huvan över huvudet sen somnade jag och vaknade innan Kristinehamn. 

Nu tar jag helg!



Kommentera

Publiceras ej