Barnpassning, umgänge och hästhoppning!

0kommentarer

Under dessa dagar i Malung så har jag hunnit med att umgås med morfar och mormor en hel del. Jag har varit upp till Lima och hälsat på Ida med familj. Varit i omgångar till Anna med familj (där även Filippa bodde hela vistelsen). Umgåtts med farmor och träffat Sven.
 
En av dagarna fick jag äran att vara barnvakt åt syskontrion Haltorp-Limberg. Då blev det upptäcksfärd i stora skogen. Vi letade lingon och blåbär, vi kollade om löven höll på att slå ut och letade myror bland barren.
 
Jill och Nelllie.
 
Nellie, Holly och Jill.
 
-Ser du något, Nellie?
-Ja, det är fult där inne!
 
Det såg nog inte ut som Nellie skulle vilja i en lekstuga!
 
Holly med de vackra ögonen. Stora och blå och ögonfransar långa som fjädrar.
 
Under dagarna som Filippa bodde hos kusin Julia och Melvin så tillbringade Filippa och Julia all vaken tid i stallet på Malungs ridklubb. De har matat, skottat, pysslat, skött om och mått prima. Under torsdagen anordnades en hästhoppning som även Filippa fick vara med på mot en avgift. Lyckan var total!
 
Filippa blev tilldelad hästen Storebror.
 
 
Julia fick hästen Gameboy.
 
Julia hoppade på höjden 50 cm.
 
Eftersom detta var Filippas första gång blev det på höjden 40 cm.
 
Finns en hel del teknik att förbättra.
 
Men nu har vi en tjej som fått blodad tand!
 
 
 
 
Fick hon välja så skulle hon sikta på högre höjder redan nu. Men jag tycker att tekniken bör bli bättre. Men det fick jag förklarat igår att hon kan visst redan allt...
 
Mycket stolt donna med sitt första diplom och sin första rosett.
 
 
Hästkusinerna!
 

Kommentera

Publiceras ej