Stockholm tur och retur

0kommentarer

Min lediga fredag började tidigt. Steg upp 4.45 för att hinna göra mig klar, göra barnen klara, hinna äta frukost, hämta arbetskollegan och vara på tågstationen i Karlstad innan 6.25 när tåget mot Stockholm skulle avgå. 
 
Allt hann jag göra och tåget kom jag med. Då det skett en tågolycka veckan innan så skulle vi ledas om via Västerås vilket skulle förlänga restiden en timme. Men det blev en och en halv timme. 
 
Kom fram till Stockholm och hann inte mer än av tåget innan jag insåg att den här staden är inget för mig.  Fy fan för folk säger jag bara. Här skulle jag ALDRIG vilja bosätta mig. 
 
Checkade in på hotellet och tog pendeln till mässan. Vandrade där i timtal, fick massa gratisprover, drack mousserande vin, åt godis, åt mat, drack kaffe, beställde instrument och arbetsskor. 
 
Tillbaka till hotellet, svirade om, gick in på IceBar, frös och drack drink ur isglas, tog tunnelbanan till gamla stan, åt trerätters på medeltida restsurang, gick en och en halv timme på "spökvandring" och lärde mig lite historia. 
 
Tunnelbana tillbaka till hotellet där jag störtade i säng 23.30. 
 
Hotellfrukost, checka ut, shoppa, NK, café. Tillbaka till centralen och kolla så vårt tåg skulle gå som väntat. Check!
 
Hittade våra platser på tåget, knöt scarfen över ögonen och somnade. Vaknade i Västerås. Längtade hem. Har nog aldrig känt mig så glad över att se Karlstad då vi gled in på perrongen endast en timme försenade. 
 
Nu är jag hemma hos de mina och det kommer nog dröja tjugo år till innan jag återser NK igen. Ja, ja det är sååå länge sedan jag var inne i Stockholms stad senast och jag har inte saknat det heller!
 
Jag är verkligen ingen stadsmänniska!
 
 



 
 

Kommentera

Publiceras ej