Julefrid!?

0kommentarer

Snön föll, mörkret föll och temperaturen föll utomhus. 

Inomhus steg värmen och julstämningen i skenet från brinnande ljus och doftande mat. Näst intill färdigpyntat. 


Lugnet lade sig över familjen. Pappa och son spelade TV-spel ihop. Mor och dotter byggde pärlplattor tills dottern tröttnade. Sen valde dottern att slå in ett paket och göra ett grattiskort till kalaset hon ska på imorgon. Hon satt säkert i en timme och fixade, halvnynnandes på "ett litet barn av Davids hus". 


Idag har det handlats en del julklappar. Börjar känna att man snart kan slappna av och låta julkänslan komma. Men först har jag en hektisk vecka framför mig. Tisdag har jag julbord med extrajobbet, onsdag har jag julbord med tandjobbet, torsdag åker jag till Göteborg för kurs samt gå på Magnus Ugglas show på Rondo. Åker hem på fredag, packar om och drar till Malung för dop på lördag och efter dopet åker vi hem för på söndag ska jag jobba 8-21.30. 

Sen kan jag känna julfrid!



Kommentera

Publiceras ej