Fin insida

0kommentarer

Fin insida. 

Så blev slutresultatet på besiktningen. 

Ja karossen fick inte lika bra betyg. Den var inte gjord för det tunga släpet. Den hade några "trivselkilon" för mycket.  

Ja nu pratar vi inte om bilen. Utan om mig. 

Idag har jag gjort mitt livs första hälsoundersökning. 

Om jag gruvat mig?

Ja!


Va, jag tjock?!? Du skämtar va??? :-)

Jag vet mycket väl att jag bär på övervikt. Det är ingen överraskning direkt!!

Och det visste jag att jag skulle få höra. Men insidan då?? Hur mår den egentligen? Det har man inte en aning om. Det syns inte utanpå, det känns inte alla gånger inuti. Det har faktiskt oroat mig. Tänk om insidan är så "ful" att det måste till drastiska åtgärder, trots att man känner sig frisk. Då kan man snacka svårmotiverad till livsstilsförändringar. 

Resultatet:
*Hög vikt = högt BMI och fettprocent (visste jag redan)
*Stor muskelmassa, över medel (kul att det syns lite att man tränar)
*Normal benstomme (ingen benskörhet, än)
*Lågt farligt fett i och omkring organ (jag har valt att ha fettet på utsidan)
*Hög bra vätskebalans (trodde jag faktiskt inte, dålig på att dricka vatten)
*Lågt blodtyck (det hade jag faktiskt koll på)
*Högt blodvärde, 151 (därför är jag blodgivare)
*Lågt blodsocker
*Lågt kolesterol
*Låg puls
*Riktigt bra lungkapacitet, trots astma (Känns inte så i löpspåret)
*Perfekt hörsel (VA?! Vad sa du?)

Så resultatet blev en fin insida med ett "stort" yttre. 

Jiihoooo! För mig!








Kommentera

Publiceras ej