Bildbomb Björvalldalen

0kommentarer

Som en tradition som varat i flera år så åker jag alltid upp någon dag vecka 29 till Dalarna och sommarstugan. I år blev det hela fem dagar vi stannade. Barnen och jag. Helt underbart. Vi har hälsat på släkt, umgåtts med syskon och familjer, plockat hjortron och bara njutit av friheten.
 
-Va, Har ni inget Wi-fi i skogen, frågade Adam när han damp ner i soffan första kvällen.
 
Det är dagens barn/ungdom. Inte ens mobilen har täckning där ute. Lite abstinens första dagen sedan brydde sig varken barnen eller jag.
 
I slutet av skogen där gläntan öppnar sig finns det en vacker trädgård men vackra blommor, örter, lök, sallad och annat mumsigt.
 
Det lilla huset.
 
Det lilla dasset.
 
Sen blev det lite fotografering av barnen. 
 
 
 
 
Det växte en blomma vid granarnas fot...
 
Sessan.
 
Aj, aj, prinsen är träffad!
 
Sommarblommor.
 
 
Min sommaridyll.
 
Det lilla huset ner i Dalen...
 
De två vackraste i mitt liv.
 
 
 
 
Här försöker vi oss på ett fint kort...
 
...men barnen blir bara fulla i skratt...
 
... och skratten blir mer och mer...
 
...tills jag inser att det är morfar som står bakom fotografen och gör något bus. Men det är vår hemlighet vad han gjorde.
 
Men riktigt rumsrent var det inte...
 
...sen fick morfar lugna ner sig och då gjorde även barnen det!
 
En underbar vecka att spara i minnet och plocka fram i vinterns mörker.

Kommentera

Publiceras ej