Decembers första helg

0kommentarer

Första advent, första december, första ljuset tänt. En myssöndag här hemma med barnen. Började morgonen med julkalender och långfrukost. 


 Barnen fick varsin legokalender att roa sig med fram till jul. 



Matlagning och pepparkaksbakning stod på schemat. De valde bort julskyltningen. 



Efter bakningen blev det TV-spel. När pepparkakorna var gräddade så dukade vi upp till glögg, nybakta pepparkakor, mögelost och sällskapsspelet Scotland Yard. En otroligt mysig stund. 


Sen packades skolväskorna, barnen duschade och sen kröp vi upp i soffan för att se "Ett päron till farsa firar jul". Nu ligger barnen nöjda och trötta i sina sängar. Sonen tyckte att detta var den bästa helgen han haft på länge. "Det är bra att pappa har tagit en paus i cyklingen och spelat TV-spel med mig. Det är så kul med pappa!" sa han. Dottern kröp upp i min famn när vi sjöng julsånger och kramade om mig och sa "Jag känner mig så trygg här hemma med er när vi sjunger!"

Dessa två citat får avsluta en härlig helg. Full av trygghet och skojigheter. Precis som det ska vara!

Natti!

Kommentera

Publiceras ej