Hål i öronen

1kommentarer

I ungefär ett år har Filippa tjatat om att få ta hål i öronen.

I ett år har hon fått "Nej!"

Men för några veckor sedan så tog en av de bästa i Filippas klass hål i öronen. Då tog Filippa tjatet till nya höjder!

Så vi gick in förra veckan för att höra oss för. De hade fullbokat till efter helgen, så vi fick en tid i måndags kväll. Vi, kompisarna, fröknarna och alla andra som hon pratade fick minsann höra att HON skulle ta hål i öronen. 

Här är vi på väg till håltagningen. Gissa om hon snattrade nervöst. Och se vad hon har slickat sig runt munnen. Hon blev väl torr av allt berättande och sedan slickade sig för fullt av nervositet!

Väl inne på salongen så började hon tveka och jag föreslog att vi åker hem i så fall. Hon behöver INTE ta hål i öronen. Men det skulle hon göra. 



SNART!

ALLDELES STRAX!

OM EN LITEN STUND!

SKULLE BARA FRÅGA LITE!

SKULLE BARA TVEKA LITE!

SNART!

NEJ! Jag vill inte! Fast jag har ju sagt på skolan.....

KAN VI KÄNNA LITE!

"Kan inte du ta ett hål först så får jag se hur ont det gör" säger Filippa till hudterapeuten.

Ja så där höll det på. När hon väl sitter i stolen på videoklippet har hon velat i fyrtio, FYRTIO minuter. Det är därför hålen tas utan att hon är riktigt beredd.



Och efteråt var hon jättenöjd med att vi hade gjort så. 

För jag ville men vågade inte, svarade hon.


Trött och stolt. Har sovit lite oroligt i två nätter nu på grund av "jag kan inte ligga helt stilla när jag sover, och då gör det ont i örat!"

Men nu är dom där och ska sitta i sex veckor! Sen skall det köpas riktiga örhängen. "Ingen dret från Glitter" som Henrik uttryckte sig! Och det var kravet för att hon skulle få ta hål. Så vi ska köra på Blomdahls örhängen i första hand. De är utvecklade i samband med hudläkare.

1 kommentarer

Catarina

23 Nov 2012 09:17

Lilla gumman! såg så skräckslagen ut innan och förvånad efteråt innan hon visste vad som hänt.
Söta söta Filippa <3

Den dan Clara vill ta så blir det nog bråk! Eftersom jag har sån allergi att jag inte ens kan ha guld i öronen ( har fortfarande inflammationer i hålen fast jag inte haft nåt i på 10 år) så kommer hon att få vänta väldigt länge om hon ens kommer att få ta.

Kramar Catarina

Kommentera

Publiceras ej