Vansbro halvsim

0kommentarer


Strax innan start så var vi glada och nervösa.
Tillsammans med kumpanerna Anders och Jennie skall jag försöka mig på att klara av en halvklassiker.


Nu börjar leendet att försvinna då stegen styrs ner mot älvkanten...


Här kommer hela klungan i vår startgrupp, starten har gått.


Vink, vink. Här kommer jag!


Jag ser glad ut utanpå men livrädd inuti. Jag är sååå otroligt rädd för mörka vatten, sjögräs, sjöodjur, iglar, gäddor.


Men stolt över mig själv att jag återigen har simmat i älven, öppet vatten, mörkt vatten.

Förra året så startade jag med Vansbro tjejsim inför en tjejklassiker. När jag kom i mål då 2011 så var jag trött och sliten efter 1000 meter. I år när jag simmat 1500 meter var jag inte alls lika matt och trött. Det måste komma sig av ett helt års träning i tre av olika grenar. Träning ger helt enkelt resultat. Tog mig i mål på 42.40.


Hejdå! Simmar vidare mot resten av halvklassikern!

Kommentera

Publiceras ej