Det lilla kräket!

0kommentarer

Jag skulle käckt vilja säga att det är huvudet upp och fötterna ner.

Men då ljuger jag och så är det inte.

Det är snarare huvuder mot norr och fötterna mot söder, horisontalläge. Och inatt var det fötter och huvud ner. Huvudet hängde ner i toaletten.

Vid tre i natt drog kräket igång, den objudna gästen. Det ante mig att han skulle komma. Började känna det tidigt på kvällen, lite så där halvmysko i magen.

Och han kom allt. Med stormsteg, men tack och lov drog han lika fort. Vid sex imorse var jag färdig. Men uttorkad, nariga spruckna läppar och med en andedräkt från Helvetet. Sen har frossan hållit i sig rejält.

Var upp och försökte gå runt lite tidigare i dag men då sa magen nej, men kroppen ville inte ligga mer, det värkte i varenda led. Så där feberont.

Nu är jag upp och rör mig lite, men orkar inte mer än sitta vid datorn. Så jag skriver lika gärna ett inlägg på bloggen. Febern har nu stannat på 39 grader.

Nu hoppas jag det vänder!


Den sista blomman på min orkidée.

Kommentera

Publiceras ej