Misshandlad

0kommentarer

 av min egen dumhet.

Hade varit hos en vän på kaffe idag och skulle åka hem. Jag satte mig i bilen och till saken hör att jag har en sådan däringa lång go jacka som ska värma röven lite extra. Helt underbar när det är kallt ute. Lite sämre när man ska in i bilen. Först får man öppna dragkedjan "baklänges" så att man kan ta klivet in i bilen med ena benet kvar på utsidan.

När jag väl satt mig i bilen och sakta börjat rulla därifrån så kände jag att jackan liksom tryckte på axlarna, så jag lutar mig fram för att kasa upp jackan till en bekvämare position. Samtidigt som jag gör det skjuter jag ifrån med fötterna som jag har nere på golvet i bilen. Och på golvet i bilen finns pedaler. Slinter med foten på något vis och trampar till. Inte nuddar, utan riktigt trampar till. Vilket resulterar i en tvärnit. Eftersom jag satt framåtlutad så hade jag hela nyllet ungefär 5-10 centimeter från ratten.

Ja resten kan man väl nästan räkna ut. Jag skallade ratten rätt rejält. Hela överkäkstandraden drämde jag högst upp på ratten!

Chockad!

Vad hände?

Sitter tänderna kvar?

Och där kom fläskläppen!

Vilken himla tur ändå att det inte var gasen jag råkade trampa på. Men nu är det gjort och min make var inte förvånad när jag kom hem. Och hade inget medlidande för mina skador! ;-P

Kommentera

Publiceras ej