1:a adventhelgen

0kommentarer

I fredags så jobbade jag till 12.30 i Molkom, åkte hem och hämtade Henrik och åkte på utvecklingssamtal för Adam på skolan. Därefter åkte vi till Kalstad för att uträtta ärenden och möta upp mina föräldrar.

Sen hem och åt go mat och invigde julhelgerna med första glöggen. Underbart. Lördag morgon ägnades åt att fixa vatten och klara sig med minimalt med vatten då en stor vattenläcka tömt hela Forshaga på vatten. Mor och far åkte hem.

I helgen har det även ritats mallar till pepparkakshus, bakats pepparkakor, bakats pepparkakshus, pyntat pepparkakshus, haft dansavslutning för Filippas dans och gått på julskyltning.

 

Årsglöggen från Blossa var OK men inte toppen.


Byggsektioner gjorda inför husbygget.


Adam i full färd med att pynta.


Fint blir det.


Lilla Lippan fixar också till julpyntet på sin lilla villa.


Fint ska det bli!


Sen blev det pepparkaksbak.


Lippan tar i för att få ut degen.


Adams färdiga hus.


Lippans lilla hus.


Min kak-villa.


Min sessa på dansuppvisning.


Hon har tyckt att det varit så där att dansa. 


Men att uppträda gick väl ganska bra.


Men ibland gjorde hon INTE som alla andra.


Men söt är hon ändå!

Nu blir det natta och en ny arbetsvecka drar igång till veckan. Skillnaden nu blir att jag från och med december går upp på 75% så jag kommer även att jobba torsdagar i fortsättningen. Så för mig blir nu arbetsveckan längre än helgen! ;-P Precis som för de flesta.

TJING!

Kommentera

Publiceras ej