Låst käke

1kommentarer

Allt sedan jag var och lagade ett hål i en tuggtand och fick en bedövning i underkäken har jag haft svårt att öppna munnen.

Trodde först att jag fått ett hematom, blodutgjutning, som gjorde att det inte gick att gapa fullt. Tänkte att det går väl över. Men nu har det gått över två veckor och det har blivit något värre.

Jag grisar när jag äter eftersom jag inte får in gaffeln i munnen om det är mycket mat på den. En banan måste lirkas in eller delas på längden. En hamburgare är ett helt företag att försöka få i sig. För att kunna borsta tänderna längst in måste jag ta i och tvinga upp munnen och då gör det ont.

Käken på höger sida har helt enkelt låst sig och jag kan inte gapa mer än två centimeter. Men det värsta är väl den molande värken som tilltagit de sista dagaren och sprider sig upp i tinningen.


Har tid hos tandläkaren imorgon få se vad han säger om detta.

1 kommentarer

Forshagabon Angelica

26 Sep 2011 11:14

Hejsan Fin blogg du har. Kom in här av en slump.

Jag har också haft sådär med käken..i många år faktiskt. det slutade med inflammation i käken och kortison. Uuuuuh! Men jag ska inte skrämma dig ;) Hoppas allt löser sig. Ha det gött!

Kommentera

Publiceras ej