Avslutar och börjar om

0kommentarer

Sen jag fick reda på att jag fick jobbet kändes det som om jag kunde/borde bocka av en del av mitt liv och börja om på en ny del.

Inte bara det nya jobbet får mig att känna så utan även hösten som jag anser vara ett slut på allt gammalt och en nystart till något nytt.

ÄLSKAR HÖSTEN!

Så då kantskar jag runt garaget där det växt igen totalt.


Innan jag började.


Efter!


Resultatet blev bättre än innan.

När jag ändå höll på var det lika bra att plocka ihop på altanen och täcka över utemöblerna.....




....och göra fint på farstun....





Utöver detta, gått ur kommunals fack och a-kassa. Tack och bock för mig. Gått med i akademikernas a-kassa (det låter allt fint) och SRAT. Skrivit ett önskechema på hur jag vill/bör jobba. Städat igenom huset och ändrat i barnens rum. Beställt julgardiner som jag håller på att sy om, suttit i telefonköer för att få hjälp med bredband och telefon som inte fungerar. Försökt vara en bra fru och en pedagogisk mamma som hjälpt till med läxor och följt barnen på ridning, hockey och simning. Pluggat läxor, umgåtts med svärföräldrarna, druckit kaffe med Elin och tränat.

Men nu är jag helt slut. Och dunderförkyld. Ska jobba tre dagar på vårdcentralen för att sedan vila hela helgen och hoppas att jag kan ta mig an mitt nya jobb med friska, pigga tag!

NATTI!

Kommentera

Publiceras ej