Är det farligt att träna!?!?!

0kommentarer

Har haft uppehåll från träningen i sex, sju veckor.

Men idag var det nya "friska" tag. Ett pumppass, träning med skivstång och vikter.
Tog i för kung och fosterland. Pumpade på med armarna så de skakade och brände i dom. Det märks hur mycket man tappat efter ett uppehåll. Men jävlar att jag ger mig, tänkte jag.
Sen var det dags att vända på steken och lägga oss på rygg och träna magen. Vi skulle ha en vikt ovanför ansiktet för att göra det tyngre åt magen.
Detta klarar jag! Jag är trött i armarna men magen ska få sig en riktig genomkörare tänkte jag och slet åt mig en 5 kg vikt.
Gjorde som instruktören sa. Lyft på vikten, vrid den och håll den ovanför ansiktet.
Jag klarade det första momentet. Men någonstans i moment två gick det galet. Spagettiarmarna orkade inte hålla 5 kg så vikt h-vetet gled ur händerna och rakt ner i ansiktet på mig!
PANG! sa det!
Blixtrade till av smärta och svartnade lite lätt för ögonen. Rakt över framtänderna for den, men som tur var fanns det en läpp emellan.
Numer en fläslkläpp med blodutgjutnint ;-P
image description
Ser bra ut när tandhygienisten kommer på jobbet imorgon.
BRA!
Mycket bättre med fläsläpp än utan framtänder.....
TJING!

Kommentera

Publiceras ej