Klinisk slutexamination

0kommentarer

Natten till idag var fylld med mardrömmar om massa konstiga saker. Sov inte många timmar inatt trots en hel dubbelsäng för mig själv. Vaknade tidigt och började vanka runt här hemma. Pusta och stånka medan ångesten kramade mitt bröst.

Ett illamående som satt i halsgropen. Lyckades tvinga i mig en banan runt 11-tiden och ett glas bubbelvatten. Skulle nog ha behövt något starkare men det var inte aktuellt. Fortsatte att vandra runt ett tag innan jag slutligen begav mig till Karlstads universitet.

Det var dags för den stora kliniska slutexaminationen.



Bytte om och förberedde mig och genomförde examinationen med resultatet: Nöjd med mig själv. Fick påbackning om ergonomin och att jag presenterat fynden med det negativa först, inget salutogent perspektiv. Men det rättade jag mig själv på i efterdiskussionen.

Så här i efterhand när jag går igenom mitt "test" så känns det som jag har gjort mitt bästa. Vet inte vad jag skulle kunna göra bättre och vad jag skulle kunna kugga på!

Men magkänslan har allt gett mig en och annan örfil genom studietiden. När det känts botten har jag fått VG och när det känts toppen har jag fått U. Så jag ger inte mycket för min magkänsla. Speciellt inte med bara en banan som bränsle!

Resultatet kommer tidigast nästa vecka. Då får vi se om jag hade vad som krävdes!

Nu ska jag strax gå och sova då jag har ett antal timmars sömn att ta igen.

Kommentera

Publiceras ej