Solbränna

0kommentarer

Igår var det fösta heldagen i Dar es Salaam. Gick ner på morgonen och åt frukost och sedan tog vi en egen liten "hydda" att häcka under.


En del av frukosten som serveras. Mums!


Njuter och klagar på värmen på samma gång. Heldagen på stranden igår resulterade i en ny erfarenhet för mig. Jag har bränt mig i solen för första gången någonsin i mitt liv. Men bara lite, precis mellan skulderbladen. Annars är det inte några känningar. Men man blev tvungen att åka till Afrika för att lära sig respektera solen. Och detta är en erfarenhet jag inte vill uppleva igen.


En sjöstjärna på stranden.

Känningarna i huden resulterade i att dagen idag har spenderats inne, pluggandes på C-uppsatsen. Och tänka sig, det har även regnat till vår fördel idag. Kände inget större behov av att gå till stranden då.


Pluggar på!

Inatt har jag sovit som en klubbad säl och vaknade till något utrop för muslimer när solen knappt hade gått upp. Vad i hela friden händer tänkte jag, men somnade om. Vaknade ännu en gång av samma sak. 

Är det inte tuppen i Nkinga som väcker en så är det muslimerna i Dar es Salaam.


Vaknade imorse mad massa bett på kroppen och jag tror inte att alla bett är myggbett för vi hade enbart en mygg innanför nätet. Men vi har miljoner med myror under madrassen. På mina tio tår så har jag sju bett.  arav en tå har tre. Känns när man går vill jag lova.


Nu ska jag ner till havet och doppa mig, sen få mat i magen.


Det får nog bli en kall mojito ikväll med.

Kommentera

Publiceras ej