näst sista dagen!

0kommentarer

Sista dagen på kliniken. Har lagt en infiltration och utfört scaling på en kvinna. Varit barnvakt åt en 2-årig pojke när hans mamma låg i stolen. Annars har dagen varit väldigt lugn idag. Bara ett fåtal patienter så när det varit lugnt har snälla Anna-Karin haft föreläsningar och genomgång av massa ”matnyttigt” att kunna nu till tentor och sen när man kommer ut i arbetslivet.


När vi kom hem förde vi in ännu mer statistik och pluggade vidare på tentorna då vi fått lånat väldigt bra böcker av Anna-Karin. När man träffar någon som Anna-Karin så känner man nästan att man skulle ha blivit tandläkare. En helt underbar person.


På kvällen var vi bjudna på mat hos Anna-Karin och hennes mamma.  Vi fick spagetti och tomatsås med massa vitlök i och nybakt knäckebröd. Jättegott. Till efterrätt var det tunna pannkakor med lemoncurd och fruktsallad uppdukat till levande ljus och till sist lite plockgodis. Jättemysigt och hemtrevligt hade de ordnat. Väldigt härliga människor att ha att göra med.


Ett termitbo.


En myrstig med aggressiva myror. Råkade kliva i en sådan stig på en promenad. Blev biten på benet ett par gånger innan jag viftade bort dom. När jag kom hem en timme senare satt fortfarande tre myror fast på skon och bet sig fast ilsket. Fick döda dom för att få loss dom. Dm ser små ut men är ungefär 1,5 cm stora :O

När jag vill ha datauppkoppling så kan jag inte sitta var som helst. Datorn kopplar bara upp på två olika ställen. Detta är det ena:

Så här ligger jag i min lilla Mosquito-kuvös när jag vill ha kontakt med omvärlden. Datorn måste stå så på högkant, annas kopplar den ifrån.....

Alla sätt är bra, utom de dåliga!

NATTI!

Kommentera

Publiceras ej