sjuk, sjuk, sjuk!

0kommentarer

Efter examensfirandet på lördag kväll så började jag känna mig dålig, på söndagen fick jag ont i halsen och på natten fick jag 39,5 i feber. På måndag var jag feberfri och halsontet borta. Åkte och jobbade några timmar, vilket jag inte skulle ha gjort.

Sen bröt helvetet ut. Har nog aldrig i vuxen ålder mått så dåligt såååå länge! Har haft sprängande huvudvärk i fyra dagar nu! Känns som om jag gått med ett spännband runt huvudet. På måndag kom halsontet tillbaka på vänster sida, bihåleinflammation, och ögoninflammation på höger öga.

Ojjade mig och sov en hel dag, fram till 19.30 på kvällen. Gick upp åt lite mat, värktabletter, halstabletter och tvättade av mig. Kröp till sängs igen 22.30. Tänkte att jag skulle sova bort skiten. Sov hela natten.

Aj vad jag begrog mig. Nästa morgon hade halsontet bytt sida och örvärken hade kommit på vänster öra. Dagen efter utökade ögoninflammationan till båda ögonen.

Så igår kväll hade jag ont i båda öronen, i båda bihålorna med tillhörande tänder, ont i halsen på höger sida, och två röda, rinnande, kletiga ögon samt skitont i kroppen efter allt sovande.

Så inatt sov jag sittande i soffan med Rambo som enda sällskap. Pumpade i mig värktabletter på löpande band och tömde nog en flaska nässpray. Jag vet precis vad läkarna skulle säga om jag sökte hjälp för öronen ( (nässpray och högläge på huvudet) Rätt trött och mör just nu. Tack och lov att Henrik har haft semester och skött skutan när jag legat. Synd bara på min enda semesterveska att spendera den i säng.

FAN vad jag börjar bli trött på att vara sjuk. Jag har mycket hellre magsjuka som är över på ett dygn utan några värre smärtor.

Men det här var ungefär vad jag väntat mig. Har nog kört mig själv ner i botten med all stress som slutspurten i skolan ger. C-uppsats och prestera i prov, praktik och liv!

Kommentera

Publiceras ej