Dag 19: Här bor jag

0kommentarer

Här är mitt hem, min borg.

Har först nu, efter ungefär åtta år, börjat trivas lite i huset. De som bodde här innan var storräkare, och då menar jag storrökare. Det fanns brännmärken på sovrumsgolvet och även på toaringen och toagolvet. Det röktes nog i varenda hörn och vrå. Och det STANK när vi flyttade hit. Den inbitna lukten kan man inte ens städa bort, men nu efter åtta år är den minimal, inte borta men betydligt mindre.

Jag hade även hit Anticimex för att jag trodde aldrig att jag skulle klara av att bo här, och de talade om att den lukten kommer att försvinna med tiden eftersom vi renoverar då den sitter i plastmattor och väggar. Är den inte borta när vi renoverat färdigt så kan de göra en behandling på huset, tror att det vara ozon.

Så nu gillar jag mitt hus, men nite älskar det. Det som gör mesta att jag står ut att bo kvar är barnens frihet och alla kompisar. Och förhoppningarna om att få renovera resten av huset och få bort den sista lukten.

Finns inget tråkigare än att STORSTÄDA och sedan försvinna ut en stund och när man kommer hem igen så luktar det illa. Altt känns ogjort.

Men den som väntar på något gott.....







Kommentera

Publiceras ej