Under all kritik

1kommentarer

Har varit ute på en långpromenad på morgonen runt Forshaga. En sak är säker, Forshaga kommun kan inte röja snö, eller så är de så snåla. Trottoarer är inte ens skottade. Så där tvingas man gå på vägen som knappt är bred att rymma två bilar efter som de bara skrapar snön åt sidan istället för att trycka iväg den från körbanan.

Nere i centrum var alla trottoarer skottade och sandade igår så det som såg ut att vara sand låg fruset under isen. Riktigt halt. Det fanns en del stora gator som var sandade och en trottoar, den utanför kommunhuset!?!?! Vilken prioritering.


Trottoaren är väl(över)skottad. Och körbanan blixthal.


Inte tillstymmelse till sand så långt ögat kan nå!

Men nu är jag hemkommen, ont i ljumskar och rumpan för att man spänt sig så. Jag är i alla fall fullt frisk och kan ta mig fram över snö och is. Men de gamla och sjuka lär ju inte våga/komma ut.

FY FORSHAGA!

1 kommentarer

Terese

10 Jan 2011 12:00

Ja det är verkligen isgata ute nu och som du skriver så är snöröjning och sandning under all kritik! Jag var till vårdcentralen imorse och där man parkerar bilen var det blixthalt, ingen sandning hade gjorts. Stackars stackars de äldre som ska försöka ta sig till vårdcentralen....Jag som är gravid är livrädd för att halka och göra mig illa om magen också.

Kommentera

Publiceras ej