Klump i halsen

1kommentarer

Nu i ungefär ett år till och från får jag en känsla av att ha en klump i halsen. Det känns som om man inte svalt tuggan helt. Eller som när man är riktigt förkyld och, ja nu ska jag vara riktigt äcklig, dragit in massa snor som sätter sig i halsen. Men mer än så blir det inte. Jag sväljer och sväljer utan resultat. Jag sväljer så ofta i bland att det låser sig helt. Kan inte ens svälja till slut.

Rätt som det är känns inte klumpen för några dagar, sen kommer den tillbaka. Just idag känns den jättestor.

På kvällarna precis när jag ska somna känns det som om jag håller på att svälja hela tungan och får hostattacker och det kväljer mig verkligen. Har börjat fundera på att ringa till läkaren och prata med honom. Men jag får nog vänta tills efter helgerna.

Googlade lite på det och det finns en hel del som kan förklara klumpen i halsen. Bland annat ångest och oro.


1 kommentarer

Terese

05 Jan 2011 22:51

Känner tyvärr igen den där "klumpen i halsen". Så har jag känt i många år, jag var helt säker på att jag hade fått cancer i halsen. Men det visade sig just vara ångest och oro.



Tycker absolut att du ska kontakta läkaren! Hoppas det blir bättre.



Kram

Kommentera

Publiceras ej