Snö och jobb

0kommentarer

Igår jobbade jag fram till fem på eftermiddagen. När jag svängde in på gatan var det så mycket snö att jag åkte på underredet i bilen. Det vara bara att ta fram snöslungan. Tak för den uppfinningen. Klockan var tjugo i sju innan jag kom innanför dörren. Jisses vad mycket snö det hade kommit.

Jag vägrade att ställa mig och laga mat så sent så det fick bli pizza. Jag hade inga ledsna barn igår kväll. Lade mig nöjd efter mitt verk med snöröjningen igår.

Imorse var det bara att börja om. Snön har fallit hela natten, men det tänker jag skotta när jag kommer hem efter fem i eftermiddag. Men det jag inte kunde vänta med var snöplogvallen in till garageuppfarten.

nu är snövallen borta, frukosten har både jag och barnen ätit. Barnen håller nu på att klä sig och jag satt mig vid datorn en stund. Nu blir det till att borsta tänderna och dra till dagis, skola och jobb.

Ha en trevlig dag alla ni där ute!

Kommentera

Publiceras ej