Pluggar vidare

0kommentarer

Har grottat ner mig i skolböcker i tre dagar nu. Men det har gett resultat. Är klar med tre inlämningsuppgifter av fem som är mitt mål att hinna innan avresa till Afrika.

Har haft ett långt samtal med min älskade Lina. Det är mycket som är kvar att fixa inför resan. På tisdag skall vi ha ett "telefonmöte" ang. skolböcker, sposringsmaterial, packning, hotellbokningar i Dar es Salaam, disputationer och upplägget på C-uppsatsen.

På något vis känns den här terminen som skoltidens kortaste och arbetet som behöver läggas ner känns som kilometervis för långt för terminen. Pressen känns vill jag lova.

Det visar sig på många sätt i mitt snurriga framträdande. Jag har helt enkelt halva hjärnan i resväskan redan. Och den andra på väg. Mina studieresultat blir lidande. Tur att jag har en underbar lärgrupp som stöttar "vimsmajja" i sin framfart.

Jag kan känna det där hysteriska skrattet gro och bubbla i bröstkorgen hela tiden. Det är väl all spänning, press, nervositet och glädje som samlas på en plats.

Jag har post-it lappar på hela datorn om allt som skall fixas. Små noteringar i almanackan att komma ihåg att hämta ut medicin och ta medicin.

Till råga på allt så fick jag se ett M! i kalendern i köket. Ja, inte vet jag vad det är för anteckning jag tänkt att jag skall komma ihåg. Den noteringen är satt på dagens datum så idag är det förmodligen något jag glömt av. M!, är det någon som kan ha en aning om vad jag kan tänkas mena!?!?!

Men trots allt detta mår jag superbra. Jag har absolut inget att klaga på. Idag läste jag ett citat i det kompendiet vi studerar nu som jag tycker stämde in så bra.

"Stress är inte hur man har det utan hur man tar det"


Kommentera

Publiceras ej