Läkarbesök

1kommentarer

Igår var jag till läkaren med min hosta som nu hållit i sig i ca sex veckor. Tråkigt när man inte kan träna eller orkar gå ut. Eller knappt kan gå ut när det är kallt.

Och åter igen blev det konstaterat att det är astman som spökar. Jag är inte "allvarligt", smittsamt sjuk. Astman i sig är väl inget man skall bagatellisera men det är lite lättare att förstå varför kroppen inte vill, det jag vill, när man förstår vad man drabbats av.

Bricanylen (Luftrörsvidgande) som jag fick var inte tillräckligt. Jag har en luftrörsinflammation som bör komma under kontroll innan jag avreser till Afrika, därför får jag en kur med kortison i tablettform. Sex tabletter varje morgon (30mg) i tio dagar. Sen har jag även fått Pulmicort att inhalera morgon och kväll i förebyggande syfte. Och ännu mer Bricanyl som är snabbverkande.

Nu är det bara att stå ut i ungefär en månad innan jag kommer att vara av med luftrörsinflammationen. Lagom till i början av april hoppas jag att kunna ta itu med löpträningen igen. Kanske kan börja lite smått nere i Afrika.

Hoppas, hoppas.

Tänk att man kan känna sig glad över att få reda på att man har en livslång sjukdom. Men ja!, det är så jag känner.

Nu kan jag behandla den och kanske, förhoppningsvis leva lättare, sova bättre, träna hårdare, bli piggare och slippa smärtan i ryggen och bröstkorgen av allt hostande.

Välkommen livet!



1 kommentarer

Fabbo

22 Feb 2011 20:07

Men hani fan ska du te afrika ô dsärô ôm i får fråga?

Kommentera

Publiceras ej