En bra dag

0kommentarer

Dagen blev fullspäckad med måsten, ärenden och nytta. Storhandlat i stan, lämnat in stipendieansökan och varit till Peakaffären med min jacka som blev förstörd efter att jag tvättat den igår. Följde tvättråden till punkt och pricka. Med rätta tvättmedlet, utan sköljmedel och med torktumling för att bevara den vattenavvisande effekten i gore-tex skiktet.







Jättetråkigt! Allt det vita blev grålila och missfärgat.

På väg till affären laddade både jag och Henrik upp för att  dert kommer att bli diskussion om att vi gjort fel eller att jackan är för gammal (1,5 år) eller bla, bla, bla.........

Klev in, visade upp jackan, fick rådet att lämna in den när jag inte behöver den mer och eftersom min modell var slutsåld så får jag hämta ut en ny till hösten.

Ehhh, inga protester, inget tjafs, bara tack och bock för att vi hade kvittot kvar. Det kallar jag service!! Dagens största ROS till Peak Performance i Karlstad!

JIHOOO!

Hemma igen sent på eftermiddagen och då var det dags för läkarbesök för lilleman som har haft feber en vecka nu och hemsk hosta nattetid. Förmodligen influensa, inga tecken på lunginflammation och stark hostmedicin till nätterna.

Nu har vi landat, packat upp, ätit middag och skall sjunka ner i soffan med barnen och kolla mamma Mu och kråkan.

Kommentera

Publiceras ej